OBJEKTIF STRATEGIK / ORGANISASI |
---|
1. Meningkatkan kecekapan perkhidmatan awam. |
2. Mengekalkan akauntabiliti dalam sistem penyampaian perkhidmatan awam. |
3. Meningkatkan kualiti perkhidmatan infrastruktur asas, mobiliti dan kemudahan awam. |
4. Meningkatkan daya tahan bandar dalam menghadapi risiko bencana. |
5. Meningkatkan tahap kecekapan perkhidmatan perbandaran asas (kebersihan / keindahan / kesihatan persekitaran). |
6. Mewujudkan ekosistem bandaraya yang hijau, kondusif dan mampan |
7. Menggalakkan pembangunan ekonomi yang saksama antara spatial, kaum dan gender. |
8. Menggalakkan kemakmuran pertumbuhan ekonomi yang progresif. |
9. Mengoptimumkan keperluan dan keselesaan masyarakat. |
10. Meningkatkan kelancaran urusan kehidupan. |
11. Memastikan wujudnya kesejahteraan perbandaran yang dapat dirasai dan diyakini selamat serta sihat daripada segi fizikal dan mental. |
12. Memupuk keharmonian melalui pembentukan masyarakat madani dan penerapan semangat kekitaaan yang tinggi. |
MS